Cep Telefonu Kullanırken Nelere Dikkat Edilmeli?

Cep telefonu ve yine telefon gibi elde kullanım sağlayan tabletler, hayatımıza girdiği andan itibaren birçok işimizi kolaylaştırıp yoluna koysa da aslında fiziksel ve zihinsel anlamda zararlar da verdi. Örneğin boyun tutulmalar, göz yorgunlukları, kas ağrıları, iskelet sisteminde bozukluklar, stres ve bağımlılık teknolojinin dezavantajları arasında yer alıyor. Uzmanlar tehlikelere karşı kullanıcılara sık sık uyarılarda bulunuyor.

Omurga sağlığına dikkat edilmeli

Uzmanlar, telefon kullanıcılarını en çok omurga sağlığı için uyarıyor. Zira uzun süre aynı pozisyonda, hareketsiz kalmak omurgaya ciddi zararlar verebiliyor. Omurganın uzun vadede sağlıklı olabilmesi için yürüyüş başta olmak üzere birçok egzersize ihtiyacı vardır. Telefon, tablet ve bilgisayar kullanırken arada sırada duruşu değiştirmek, birkaç dakikalık yürüyüşler yapmak ideal olandır.

Yürürken cep telefonu kullanmak kazalara sebebiyet veriyor

Kaza istatistiklerine bakıldığında şoförlerde telefonla vakit geçirme, yayalarda ise telefona odaklanıp etrafa dikkat etmeme durumları ortaya çıkıyor. Yürürken baş telefon ekranına eğik şekilde ilerlemek önümüzdeki şeyleri; yolu, gelen arabayı veya başka araçları, direği görmemize engel olur. Kaza riskini düşürmek için yürürken telefon kullanmamak gerekiyor.

Zihin yorgunluğuna sebep oluyor

Bütün gün telefonla haşır neşir olmak sadece fiziksel yorgunluklar veya ağrılar değil aynı zamanda zihin yorgunluğu, sinir ve stres de yapıyor. Uzmanlar telefon kullanımını en az indirgemek, en azından sadece gerekli hallerde kullanmak strese iyi gelir, zihni dinlendirir.

Cep telefonlarını Ergonomik & Sağlıklı Kullanmak Mümkün!

Cep telefonlarını yanlış kullandığımızda zararlı ancak dikkatli kullanırsak uzun vadede sağlıklı bir teknolojik ürün kullanımına sahip olabiliriz. İşte öneriler;

  • Telefon kullanırken sürekli başı eğmek yerine telefonu göz hizasına getirmek gerekiyor. Telefonu kucağa koymak, karın hizasında tutmak boyun ağrıları yapar.
  • Telefonda yazışırken, mail atarken telefonu tutuş şeklimizden ötürü sadece baş parmakları kullanırız. Baş parmaklarda hissedilen ağrıyı ve telefonu tutan diğer parmakların eklemlerindeki sızlamayı ortadan kaldırmak için arada sırada telefonu düz bir zemine koyup, diğer parmaklarla da mesaj atmayı deneyebilirsiniz.
  • Mesaj yazarken parmak uçlarıyla yazmak eklemlerin her seferinde bükülmesini sağlar ve ağrı yapar.  Eklem yerine parmağın iç kısmıyla yazmak eklem sağlığı için daha iyidir.
  • Yazmak yerine arada sırada ses gönderme özelliklerini kullanmak ya da sesli komutla telefonu kullanmak el ve bilek sağlığına iyi gelir.